Logo
انگلیسی | فارسی
خانه | مقالات | وبلاگ

گاه ممکن است برخی از مقالات دراین سایت
www.webfaqt.com
به نظر خیلی کهنه بیایند که این نشانه قدمت ماست!
نسخه فارسی ساده و مناسب برای تلفن‌های همراه


چگونه می‌توانيم بهترين راهبردها را در بازاريابی و فروش بيابيم؟

نوشته : تابان خواجه نصيری

راهبردها يکی از سوالات متداولی که در هفته های اخير از طرف مخاطين، بازديد کنندگان و اعضای خبرنامه هايم به دستم رسيده است اين بوده که از کجا و چگونه می‌توانيم بفهميم که چه استراتژيي در بازاريابی و فروش کالا و خدمات بهترين و کاراترين استراتژی ما می‌تواند باشد. فرزانه ف. از کيش، از من پرسيده است: برای يافتن بهترين راهبرد در فروش کالا چه بايد انجام بدهيم؟ - کوروش ن. از مشهد پرسيده است: برای فروش بيشتر يا بالا بردن فروش کالاهايمان چه کار می‌توانيم بکنيم؟ - اينها برخی از سوالات دوستان است که سعي می‌کنم هرچند به اختصار تا آنجايي که در حد اين خبرنامه ها اجازه می‌دهد به آنها پاسخ بگويم.



همانطور که می‌دانيد و پيش از اين نيز بارها درباره‌اش نوشته ام، بازاريابی و فروش کالا و خدمات در دنيای واقعی و بخصوص در دنيای مجازی کار ساده ای نيست و گويي ما به دنيا آمده‌ايم برای انجام کارهای سخت:‌ که معتقدم فکر کردن، اولين کار سختی است که بايد انجام بدهيم. اما دومين کار سخت چيست؟ دومين کار سخت به هر حال انجام دادن است. يکی از انتقادهايي که نسبت به برخی از افراد دارم اين است که روی فکر کردن و بخصوص مثبت انديشی بيش از حد تمرکز می‌کنند. بيشترين وقت و سرمايه ی خود را به اين مرحله اختصاص می‌دهند. گوشه ای می‌نشينند و مشغول می‌شوند به فکر کردن و فقط فکر کردن، مشغول می‌شوند به برنامه ريختن و هدف گذاری کردن، اما از اقدام کردن و تلاش دوباره و دوباره داشتن دوری می‌کنند.

برای بازاريابی و فروش کالا و خدمات ما استراتژی های مختلفی داريم و ايده های فراوانی برای بالا بردن فروش وجود دارد، اما در عين حال، ما به مهارت‌هايي نيز نياز داريم و به مطالعه ی مداوم و مستمر، برای فراهم آوردن خوراک فکری لازم، اما در آخر اگر بنشينيم و کاری انجام ندهيم، اگر تيم های بازاريابی ما، قدم از قدم برندارند، به کجا خواهيم رسيد؟ به نظرم، اقدام کردن، دومين کار سختي است که ما بايد برای فراگيری آن و برای کسب مهارت های آن دست به کار شويم.

وقتی دوستان می‌پرسند که برای يافتن بهترين راهبرد در فروش کالا چه بايد انجام بدهيم؟ بهترين پاسخ چه می‌تواند باشد جز اينکه خودتان را با مهارت های بيشتری از جمله مطالعه بيشتر، تفکر و قدرت تجزيه و تحليل يافته ها و دانسته ها، يافتن ايده های برتر فروش و بازاريابی تجهيز کنيد، اما، در هر شرايط (اقتصادی و مالی) که هستيد، در هر صورت اقدام کنيد!

بدون اقدام و امتحان، شما نمي‌توانيد بهترين راه و راهبرد را بيابيد. اين يک مرحله بسيار بسيار خطير و اساسی است و شما بايد عواقب انجام و اجرای خود را بسنجيد، ترس ها و نگرانی ها را شناسايي کنيد، اما با وجود تمام آنها، دست به اقدام بزنيد.

امتحان کنيد! شما نمی‌توانيد بفهميد که چه راهبردی در فروش و بازاريابی برای شما، شرکت شما، کالا و خدماتی که عرضه می‌کنيد بهترين باشد؟ امتحان کردن استراتژی ها، بهترين و تنها راه شما برای يافتن آن راه هايي است که می تواند شما را به موفقيت نزديک سازد. شما ممکن است صد ها کتاب و دهها مقاله بخوانيد در سال در سمينارها و کلاس های آموزشی متعدد شرکت کنيد، شما ممکن است ساعت ها وقت بگذاريد و برای آينده ی کاری، تجاری، اقتصادی و مالی خود برنامه ريزی کنيد، اما اگر دست به کار نشويد و اقدام نکنيد متوجه نمی‌شويد که چه راهی و چه راهبردی، چه تکنيک و تاکتيکی برای شما مفيد بوده است.

من با خواندن کتاب ها و شرکت در سمينارهای موفقيت و ... مخالفتی ندارم، با دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن مخالفم. هر اقدامی، عواقب خودش را دارد، شما ممکن است وقت، نيرو و سرمايه ی خودتان را از دست بدهيد، شما ممکن است برای مدتی فروش کمی داشته باشيد و يا به کلی آن را از دست بدهيد، اما بهترين ايده های نو در کشف بازارهای جديدتان را چگونه شناسايي خواهيد کرد وقتی دست روی دست بگذاريد و کاری که بايد انجام دهيد را انجام ندهيد؟ اقدام کنيد! وقت را از دست ندهيد! راهبردهای جديد را کشف و آنها را امتحان کنيد. از ميان ده راه برتر برای فروش بيشتر، حداقل يک راه، شما را به سر منزل مقصود خواهد رساند. شک نکنيد، آن راه را همين امروز و فردا پيدا کنيد بهتر است تا يک يا دو سال ديگر.




Logo
انگلیسی | فارسی
خانه | مقالات | وبلاگ


www: www.webfaqt.com
Email: t.k.nassiri@gmail.com

©1998 - 2019 - webfaqt.com